Зняття груп 2, 3, 4 ЗХК гуртка бально-спортивного танцю "Молодість" (кер. Ковальська І.В.) відбуваються на Google Meet та Zoom платформах. Також передача інформації, для закріплення навчального матеріалу, відбувається через Viber, YouTube, Instagram, Facebook.
Заняття від 22.04.2021 р.
Група 2
Тема: Прослуховування та аналіз музики танців "Повільний вальс", "Квікстеп", "Танго", "Ча-ча", "Самба".
Матеріал:
Так, як мистецтво хореографії найтіснішим образом зв’язане з музикою, отож і хореографічний одраз, його розвиток потрібно розглядати в тісній взаємодії з музичним твором. Музика – основа хореографічного твору і від неї залежить чи сприйметься хореографічний номер глядачем. Музика повинна відповідати ідейному задуму керівника гуртка (балетмейстера, постановника тощо) і допомагати йому в розкритті образу. Прослуховуючи музику, в уяві постановника спочатку виникає музичний образ, потім появляється після кропіткої роботи хореографічний образ. І якщо музичний образ зливається з хореографічним і несучи ідейну нагрузку – можна з впевненістю сказати, що номер вдався, що в ньому присутня архітектоніка, і поезія і він має спільній роботі хореографа і композитора, захоплених своєю ідеєю створити високохудожній твір.
Заняття проводиться у формі гри "Я - керівник гуртка-постановник".
Використання методу проблем - передбачає в даному разі пошук
різноманітних варіантів інтерпретації твору (у формі вільного висловлення
думок):
• музичної інтерпретації (пошуки можливих варіантів виконання окремих куплетів і твору загалом: динамічний розвиток, визначення кульмінації окремих фраз і цілого куплета, нюансування);
• рухової інтерпретації (варіанти образних, танцювальних рухів, диригування);
• інструментальної інтерпретації (варіанти інструментального
супроводу за допомогою елементарних музичних інструментів, «звучних предметів»,
«звучних жестів»);
• живописної інтерпретації (варіанти зображення образу, характеру, засобів музичної виразності).
Тема: Танець "Віденський вальс" - характеристика, особливості ритму; вивчення та відпрацювання основного руху "правий поворот".
Матеріал:
Характеристика, особливості ритму танцю "Віденський вальс".
За тимчасовим мірками, віденський вальс дуже молодий і юний танець, що повністю відображено в його характері, стрімкому, легкому і життєрадісним. Але приковує він погляд не тільки енергійністю. Вальс буквально просочений романтикою, яка відчувається в кожному русі танцюристів. Не даремно він виступає головним танцем на весіллі. Щоб заслужити подібний "статус", цього танцювального напрямку довелося багато чого пережити.
Вальс відноситься до бальних танців, тобто його виконують двоє - чоловік і жінка. Якщо раніше його танцювали на балах, то тепер на урочистих заходах і змаганнях. Європейська програма спортивно-бальних танців обов'язково включає віденський вальс.
Відмінна риса віденського вальсу - трохи швидший темп, витонченість і граціозність. При наявності невеликої кількості обов'язкових фігур, віденський вальс вимагає плавної техніки виконання, артистичності та майстерності. Тому учасники відточують свої рухи, домагаючись ідеального ковзання на паркеті і максимально взаємодіючи з партнером. Видів цього танцю, по суті, всього два: класичний віденський вальс, який входить в європейську програму, і фігурний вальс, який в програму змагань не входить, а являє собою сюжетний номер за всіма законами театру і драматургії.
Назва танцю походить від німецького слова "walzer", яке означає кружляти, обертатися. Основу вальсу становить саме плавне, безперервне кружляння пари з одночасним рухом по залу. Зазвичай початківцям танцюристам пропонують подумки уявити великий квадрат, за яким їм і належить вальсувати. Але це не єдина особливість танцю
Для класичного вальсу характерно:
- швидка і ритмічна структура. "Раз, два, три. Раз, два, три" - так відбивається ритм Вальсова кроків;
- тридольний музичний розмір. Це означає, що кожен такт включає три частки, на які і відбуваються руху;
- танець виповнюється в закритій позиції, коли партнери стоять обличчям один до одного. При цьому жінка розташовується трохи правіше;
- одна рука чоловік знаходиться на талії партнерки. Вона, в свою чергу, кладе руку йому на плече. Вільними руками танцюристи замикають фігуру для виконання вальсу;
- легкість, легкість і граціозність в кожному русі.
Темп Віденського вальсу був дуже швидким і композитори почали писати музику (також в розмірі 3/4), котра була набагато повільніша (28-30 тактів за хвилину). Саме завдяки цій музиці появився новий стиль вальсу з більш повільними поворотами, більш довгими та прослизаючими рухами. Ця форма танцю отримала назву Бостон. Сьогодні Віденський вальс виконується у досить швидкому темпі (58-60 тактів на хвилину).
Історично основу танцю складали Правий та Лівий повороти та Зміни напрямку. Згодом лексика Віденського вальсу збагатилась виконанням танцювальними дуетами стрімких стаціонарних обертань (Флекерл ліворуч та Флекерл праворуч). На сьогоднішній день Всесвітньою федерацією танцювального спорту стандартизовано 37 фігур Віденського вальсу, котрі розділені на три рівні виконавської майстерності.
Правий поворот.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "правий поворот". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "правий поворот" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час виконання руху).
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
https://uk.perish.info/2038-waltz-history-and-features-of-one-of-the-most-famous.html
Група 4
Тема: "Румба": поєднання фігур.
Матеріал:
Повтор вивчених фігур в танці "Румба": гра "Хто швидше згадає - той більше балів назбирає".
Поєднання фігур в комбінації - самостійно вихованцями та презентація їхніх комбінацій.
Оновлення композиції танцю "Румба" - разом з керівником (під улюблені музичні треки танцюристів).
Використання "Зошиту танцюриста Молодості"; списку фігур Basic; улюбленої музики танцюристів.
Заняття від 20.04.2021 р.
Група 2
Тема: Виконання вправ на акторську майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
Матеріал:
Виконання вправ, ігор та ігрових елементів колективності - Дзеркало (в межах обраного музичного матеріалу: Танго, Квікстеп, Румба).
Виконання етюду за твором живопису, в межах обраного музичного матеріалу (використання музичного матеріалу з танців: Повільний вальс, Ча-ча, Джайв, Самба).
Використання твору живопису гуртка образотворчого мистецтва ЧОЦЕВ "Юність Буковини".
Сосіна В.Ю. Тези лекцій для студентів з дисципліни "Теорія і практика акторської майстерності" (спеціальність "Хореографія"). - Львів, 2018.
Тема: Танець "Віденський вальс" - історія. Музично-ритмічні вправи, повторення та виконання основних вправ і позицій: свей.
Матеріал:
Історія танцю "Віденський вальс".
Легкий, плавний і витончений віденський вальс - танець, без якого не обходяться весільні заходи і вечори випускників. І як би не змінювалася мода з плином років - віденський вальс залишається без змін. Його по праву можна назвати самим елегантним, красивим, чарівним і граціозним танцем з усіх існуючих, і рідко яке значиме свято в Австрії обходиться без нього. Сьогодні неможливо повірити, що колись цей танець вважався досить легковажним і був або заборонений, або строго регламентований. Однак віденський вальс подолав всі труднощі, він зміг не тільки утримати свої позиції, але і зміцнив їх, ставши одним з найпопулярніших романтичних танців в світі.
Віденський вальс — бальний танець, швидкий різновид вальсу. Назва походить від "Віденського конгресу", на якому цей танець виконано вперше.
Це стародавні рухи, які пішли від примітивних народних танців Австрії та Німеччини. Протягом багатьох століть пари танцювали, обертаючись навколо, практично на одному місці, тримаючись близько один до одного. Наприкінці 18 та на початку 19 століть ці танці рушили із селищ у міста. Там танці виконувались вже у великих танцювальних залах. З танцю на одному місці Віденський вальс почав перетворюватись у танець на великих площах.
Музику для Віденського вальсу писали такі відомі композитори, як батько та син Штрауси, Легар, Шуберт, Шопен, Берліоз, Вебер та інші.
У 2017 році Віденський вальс був внесений до списку об'єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
Що, як не Віденський вальс – всім відомий танець – невід’ємно асоціюється з балами.
Бальний сезон у Відні починається 11 листопада і триває до вівторка “фашинга” (сезон австрійських карнавалів і маскарадів). Але найцікавіші з усіх балів проходять у січні-лютому. Перший найбільший бал за традицією відбувається в новорічну ніч в Хофбурзі – зимовій резиденції імператорської династії Габсбургів (зараз – офіційна резиденція президента Австрії). З листопада до лютого у Відні можна відвідати близько 300 балів. Це можуть бути бали різних професій (“Бал поліцейських”, “Бал мисливців”, “Бал cлужбовців”, “Бал квітів”), а також великі бали різних державних і культурних організацій ( “Бал Віденської філармонії”).
17 лютого 2018 року у Відні відбувся Український благодійний бал.
Венский бал 2018! Wiener Opernball 2018!
Благодійні бали у Чернівцях та виступи нашого колективу на балах:
V Муніципальний благодійний бал у Чернівцях
Муніципальний благодійний бал у Чернівцях - 2012 р.
стаття -Муніципальний благодійний бал в Чернівцях
Свей.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "свей". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "свей" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час виконання руху).
Використання "Зошитів танцюриста Молодості", архіву колективу.
https://storinka.at/dozvillya/sezon-baliv-rozpochato-malenka-istoriya-videnskogo-valsu/
Група 4
Тема: "Румба": повторення пройденого; рухи "кубінські роки", "дверцята".
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Румба": відпрацювання схеми композиції під рахунок, в музичний супровід. Закріплення схеми композиції танцю "Румба" за допомогою гри "Станцюй на моєму місці".
Кубінські роки.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "кубінські роки" в танці "Румба". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "кубінські роки" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Дверцята.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "дверцята" в танці "Румба". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "дверцята" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Використання "Зошиту танцюриста Молодості".
Заняття від 15.04.2021 р.
Група 2
Тема: Основи класичної хореографії. Уклін (дівчата - крок убік із закінченням у ІІІ позицію в демі пліє; хлопчики - крок у VI позицію).
Матеріал:
Виконання та закріплення елементів класичної хореографії вивчених раніше (під рахунок, музичний супровід).
Увага на повторення позицій ніг та рук.
Аналіз видів укліну, використання різновидів укліну у різних ситуаціях. Уклін в індивідуальному танцюванні, уклін під час виконання ансамблевих номерів.
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: Музично-ритмічні вправи, повторення та виконання основних вправ і позицій: свей.
Матеріал:
Свей.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "свей". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "свей" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час виконання руху).
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Ча-Ча": поєднання фігур.
Матеріал:
Повтор вивчених фігур в танці "Ча-Ча": гра "Хто швидше згадає - той більше балів назбирає".
Поєднання фігур в комбінації - самостійно вихованцями та презентація їхніх комбінацій.
Оновлення композиції танцю "Ча-ча" - разом з керівником.
Використання "Зошиту танцюриста Молодості".
Заняття від 13.04.2021 р.
Група 2
Тема: Музично-ритмічні вправи, вивчення вправ і позицій: сліп шасе, хіп твіст шасе.
Матеріал:
Сліп шасе.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "сліп шасе". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "сліп шасе" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Хіп твіст шасе.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "хіп твіст шасе". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "хіп твіст шасе" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Всесвітній День Рок-н-ролу:
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: Основи класичної хореографії - тренаж.
Матеріал:
Тренаж з класичної хореографії.
Виконання та закріплення елементів класичної хореографії вивчених раніше (під рахунок, музичний супровід).
Увага на дотримання правильної постави; утримання балансу тіла; роботу стопи (натягування підйому).
Гра "Я - творець" (створити свої, авторські комбінації з вивчених елементів).
Всесвітній День Рок-н-ролу:
Група 4
Тема: "Ча-Ча": повторення пройденого; рух "синкоповане віяло".
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Ча-Ча": відпрацювання схеми композиції під рахунок, в музичний супровід.
Закріплення схеми композиції танцю "Ча-Ча" за допомогою гри "Станцюй на моєму місці".
Синкоповане віяло.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "синкоповане віяло" в танці "Ча-Ча". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "синкоповане віяло" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Всесвітній День Рок-н-ролу:
Використання "Зошиту танцюриста Молодості".
Заняття від 08.04.2021 р.
Група 2
Тема: Робота в ансамблі - латиноамериканська програма.
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Румба".
Перегляд відео з ансамблями формейшн, аналіз їх виступів:
Виконання різноманітних комбінацій з вивчених рухів танцю "Румба" в ансамблі - під рахунок, в музичний супровід. Увага на синхронне виконання рухів, дотримання чистоти малюнків.
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: "Танго" побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів; робота в ансамблі.
Матеріал:
Повтор вивчених елементів танцю "Танго". Закріплення схеми нової композиції танцю "Танго" - під рахунок (окремо та в парі), в музичний супровід (музика з повільним, пізніше стандартним темпом).
Виконання різноманітних комбінацій з вивчених рухів танцю "Танго" в ансамблі - під рахунок, в музику. Увага на рахунок рухів, синхронне виконання рухів, баланс тіла, дотримання чистоти ліній.
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Самба": поєднання фігур.
Матеріал:
Визначення улюблених танцюристами мелодій танцю "Самба", для натхнення, кращого виконання фігур.
Повторення вивчених фігур - гра "Я показав - ти назву згадав".
Поєднання вивчених фігур танцю "Самба" в комбінації - самостійно, виконання під улюблену музику
Поєднання вивчених фігур з композицією - з керівником, закріплення нової композиції під рахунок.
Використання "Зошиту танцюриста Молодості"; улюблених танцюристами мелодій "Самби".
Заняття від 06.04.2021 р.
Група 2
Тема: "Румба": побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Румба" за допомогою гри "Хто більше, хто швидше" (повтор елементів).
З'єднання вивчених елементів з танцювальною варіацією (композицією) танцю - разом з керівником. Закріплення схеми нової композиції.
Перегляд відео з іншими танцюристами, аналіз їх варіацій в танці "Румба".
З'єднання вивчених елементів з танцювальною варіацією (композицією) танцю - самостійно, у грі "Я - керівник гуртка".
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: "Танго" побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Танго" за допомогою гри "Хто більше, хто швидше" (повтор елементів).
З'єднання вивчених елементів з танцювальною варіацією (композицією) танцю - разом з керівником. Закріплення схеми нової композиції.
Перегляд відео з іншими танцюристами, аналіз їх варіацій в танці "Танго".
З'єднання вивчених елементів з танцювальною варіацією (композицією) танцю - самостійно, у грі "Я - керівник гуртка".
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Самба": променадний біг.
Матеріал:
Променадний біг.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі:
Вивчення схеми виконання руху "променадний біг". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "променадний біг" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Гра "Танцюй як профі" - переглянути відео виступу пари категорії "професіонали" та визначити 1) на яких хвилинах виконувався рух "променадний біг"; 2) кількість виконаних елементів.
Використання "Зошиту танцюриста Молодості"; стрічок (резинки, вірьовки).
Заняття від 01.04.2021 р.
Група 2
Тема: "Румба": виконання елементів та зв'язок з вивченого матеріалу.
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Румба" за допомогою гри "Хто більше, хто швидше" (повтор елементів).
З'єднання елементів у зв'язку разом з керівником. Самостійне створення зв'язок. Виконання зв'язок з елементів танцю "Румба" під рахунок, пізніше в музичний супровід.
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: "Танго" вивчення та відпрацювання руху "файвстеп"; виконання елементів та зв'язок з вивченого матеріалу.
Матеріал:
Файвстеп.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху "файвстеп". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "файвстеп" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання руху по лінії танцю в чотирьох напрямках (для закріплення схеми руху, розвитку просторової уяви).
Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання); різницю у партіїї партнера та партнерки при виконанні схеми ріху.
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Самба": повтор пройденого; рух "відкриті роки".
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Самба": відпрацювання схеми композиції під рахунок, в музичний супровід. Закріплення схеми композиції за допомогою гри "Станцюй на моєму місці".
Відкриті роки.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху "відкриті роки". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "відкриті роки" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання).
Використання "Зошиту танцюриста Молодості".
Заняття від 30.03.2021 р.
Група 2
Тема: "Румба": вивчення основних рухів - види поворотів, види кроків; відпрацювання основних рухів - рука-в-руці, пліч-о-пліч.
Матеріал:
Види поворотів.
Перегляд відео для розуміння виконання видів поворотів в просторі, в парі.
Аналіз видів поворотів: спільне та різниця, напрямок руху, робота коліна, робота рук, партія партнера та партнерки.
Вивчення схем видів поворотів. Запис нових термінів в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементів під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм).
Види кроків.
Перегляд відео для розуміння виконання видів кроків в просторі, в парі.
Аналіз видів кроків: спільне та різниця, напрямок руху, робота коліна, робота рук, партія партнера та партнерки.
Вивчення схем видів кроківв. Запис нових термінів в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементів під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм).
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: Вивчення та відпрацювання основних рухів "Танго": форстеп.
Матеріал:
Форстеп.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху "форстеп". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "форстеп" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання руху по лінії танцю в чотирьох напрямках (для закріплення схеми руху, розвитку просторової уяви).
Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання); різницю у партіїї партнера та партнерки при виконанні схеми ріху.
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Швидкий фокстрот": поєднання фігур.
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Швидкий фокстрот" за опомогою гри "Я згадав - ти показав" (повтор рухів). Поєднання вивчених фігур з композицією танцю "Швидкий фокстрот" (під рахунок). Відпрцювання схеми нової композиції.
Використання "Зошиту танцюриста Молодості".
Заняття від 25.03.2021 р.
Група 2
Тема: "Румба" вивчення та відпрацювання основних рухів: рука-в-руці, пліч-о-пліч.
Матеріал:
Рука-в-руці.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху Рука-в-руці (вліво, вправо). Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементу під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання нововиченого руху обличчям до 1, 3, 7 точок зали (приміщення, де займається гуртківець).
Увага на проговорення вголос рахунку руху "рука-в-руці" гуртківцями (під час його виконання)!
Пліч-о-пліч.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху Пліч-о-пліч (вліво, вправо). Увага на аналіз виконання руху патрнером і партнеркою. Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементу під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання нововиченого руху обличчям до 1, 3, 7 точок зали (приміщення, де займається гуртківець).
Увага на проговорення вголос рахунку руху "пліч-о-пліч" гуртківцями (під час його виконання)!
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: Вивчення та відпрацювання основних рухів "Танго": натуральний твіст поворот.
Матеріал:
Натуральний твіст поворот.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху "натуральний твіст поворот". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "натуральний твіст поворот" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання руху по лінії танцю в чотирьох напрямках (для закріплення схеми руху, розвитку просторової уяви).
Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання); різницю у партіїї партнера та партнерки при виконанні схеми ріху.
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Швидкий фокстрот": повтор пройденого; рух "румба-крос".
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу з танцю "Швидкий фокстрот" за опомогою гри "Я згадав - ти показав" (повтор рухів). Повторення комбінацій з вивчених танців під рахунок, в музичний супровід.
Румба-крос.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі.
Вивчення схеми виконання руху "румба-крос". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "румба-крос" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на проговорення вголос рахунку руху гуртківцями (під час їхнього виконання); ретельний розбір та вивчення малюнку за яким виконується рух (використання стільця/табуретки).
Використання "Зошиту танцюриста Молодості", стілець/табуретка.
Заняття від 23.03.2021 р.
Група 2
Тема: "Румба" вивчення та відпрацювання основних рухів: нью-йорк.
Матеріал:
Нью-йорк.
Перегляд відео для розуміння виконання руху в просторі, в парі та визначення різновидів руху.
Вивчення схеми виконання рухів Нью-йорк вправо, Нью-йорк вліво. Запис нових термінів в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементів під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання нововичених рухів обличчям до 3, 7 точок зали (приміщення, де займається гуртківець).
Увага на проговорення вголос рахунку руху "нью-йорк" гуртківцями (під час його виконання)!
Гра "Однакові чи різні" (порівняння у схемі, рахунку, виконанні в парі рухів "Нью-йорки" в танцях "Румба" і "Ча-ча").
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: Вивчення та відпрацювання основних рухів "Танго": рок назад на ліву ногу (ЛН), рок назад на праву ногу (ПН).
Матеріал:
Вивчення схеми виконання руху "рок назад на ліву ногу (ЛН)". Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання руху "рок назад на ліву ногу (ЛН)" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання нововичених рухів обличчям по 1, 5 точкам зали (приміщення, де займається гуртківець).
Увага на проговорення вголос рахунку рухів гуртківцями (під час їхнього виконання); різницю у партіїї партнера та партнерки при виконанні схеми ріхів.
Відпрацювання руху "рок назад на праву ногу (ПН)" під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Увага на виконання руху згідно напрямку руху, використання в схемі композиції.
Рок назад на ліву ногу (ЛН).
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Танго": рух "натуральний променадний оберт"; поєднання фігур.
Матеріал:
Натуральний променадний оберт.
Поєднання вивчених рухів в комбінації, введення в композицію танцю "Танго". Увага на виконання через такт, з утриманням правильної стійки в парі та окремо.
Використання "Зошиту танцюриста Молодості", палки (швабри ін.), пластикових бутилочок з водою.
Заняття від 18.03.2021 р.
Група 2
Тема: "Румба" вивчення та відпрацювання основних рухів: основний крок.
Матеріал:
Основний крок.
Вивчення схеми виконання руху. Запис нового терміну в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементу під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання нововиченого руху обличчям до 1, 3, 5, 7 точок зали (приміщення, де займається гуртківець).
Увага на проговорення вголос рахунку руху "основний крок" гуртківцями (під час його виконання)!
Гра "Самий активний, самий уважний, самий швидкий". Переглянувши відео-1 сказати чи виконується в ньому рух "основний крок"; у відео-2 порахувати кількість виконаних рухів "основний крок"; під час перегляду відео-3 якнайшвидше виголошувати назву нововивченого руху, як тільки побавив його виконання.
Використання "Зошитів танцюриста Молодості".
Тема: Вивчення та відпрацювання основних рухів "Танго": відкритий променад; рок назад на праву ногу (ПН).
Матеріал:
Вивчення схеми виконання рухів. Запис нових термінів в "Зошит танцюриста Молодості" (англійська мова та переклад на українську).
Відпрацювання елементів під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм). Виконання нововичених рухів обличчям по 1, 5 точкам зали (приміщення, де займається гуртківець).
Увага на проговорення вголос рахунку рухів гуртківцями (під час їхнього виконання); різницю у партіїї партнера та партнерки при виконанні схеми ріхів.
Відкритий променад.
Рок назад на праву ногу (ПН).
Використання списку фігур Basic, "Зошитів танцюриста Молодості".
Група 4
Тема: "Танго": повтор пройденого матеріалу.
Матеріал:
Повтор пройденого матеріалу: терміни (гра "Я згадав - ти показав"). Називати терміни пропонується як англійською так і українською мовами, для кращого закріплення матеріалу.
Повтор пройденого матеріалу: комбінації з рухів (гра "Створи сам").
Повтор пройденого матеріалу: композиція танцю (під рахунок, під музичний супровід).
Використання "Зошиту танцюриста Молодості", палки (швабри ін.), пластикових бутилочок з водою.
Заняття від 16.03.2021 р.
Група 2
Тема: Танець "Румба" - історія, характеристика танцю, особливості ритму.
Матеріал:
"Румба".
Рік появи: 1913.
Румба, як і багато інших латиноамериканських танців, утворилась під впдивом ритмів, пісень і танців перших африканських рабів, які близько 400 років тому були привезені на Карибські острови, в основному на Кубу.
Слово румба на Кубі означає народний танець, воно має іспанське походження. Народна румба – це у значній мірі чуттєвий танець, повний різких і звивистих рухів стегнами, руками і корпусом. На Кубі – це також екзотичний видовищний танець, що виконується солістками, чи групою дівчат на сцені, або показово на паркеті танцювальною парою, на певній відстані від себе. В цій країні румбу також танцюють парами, але там вона носить окремі назви: гуарача – це танець, що виконується в швидкому темпі; сон і болеро, що танцюються в середньому або повільному темпі. Незважаючи на те, що сон, як танець у парі, не володіє всіма ознаками народної румби, він, однак, містить такі елементи африканського танцю, як рух ніг, що нагадує розчавлення таргана (кукарача), рух стегон, який тут виконується без участі рук, повороти на місці (спот-повороти), які нагадують ходіння навколо обруча колеса старого воза, що лежить на землі.
В Європі румба перший раз появилася в 1927-1929 роках. Це відбулось в Парижі, де вона була продемонстрована групою кубинських танцюристів під супровід оригінального кубинського оркестру Дона Баретти. Розвиток румби можна сміливо приписати відомому лондонському вчителю танців П’єру Лавелу. Він започаткував багату сьогодні світову професійну літературу в області латиноамериканських танців, досліджуючи їх походження, розвиток і фольклорні риси їхніх джерел.
Музичний розмір "Румби" - 4/4; темп 27-28 тактів на хвилину на рахунок: «швидко», «швидко», «повільно» з акцентом на повільну долі такту.
Ще в 1934 році П’єр Лавел визначив, що існують різні стилі та способи танцювання румби.
Оригінальна кубинська румба, як бальний танець, за твердженням П’єра Лавела, прийшла у Європу в 1947 році і одержала назву «The Cuban ballrum rumba».
Після нововведень - перенесення ваги на рахунок «раз», без фактичного кроку, танець набув дуже чуттєвий і романтичний характер. Рахунок «раз» - найсильніший рахунок в румбі, не роблячи крок на цей рахунок, ми підкреслюємо музикою активний рух стегон. Разом з повільним темпом музики і музичним акцентом на роботу стегон танець набуває ліричний і еротичний характер. Кроки робляться на рахунок 2, 3 і 4. Коліна випрямляються і згинаються на кожному кроці, повороти виконуються між рахунками. Вага корпусу знаходиться попереду, всі кроки робляться з носка.
П’єр Лавел представив істинну «кубинську румбу», яка після тривалих суперечок була офіційно визнана і стандартизована в 1955 році.
Вплив джазової музики не оминув танцювальної кубинської музики і призвів до появи нового різновиду мамбо. Під впливом нової музики утворились нові рухові інтерпретації румби. Темп піддався дальшому сповільненню, рухи стали більш плавними та в’язкими.
Румба - дух і душа латиноамериканської музики і танцю. Чарівні ритми і рухи тіла роблять румбу одним з найбільш популярних бальних танців, багато танцювальних пар вважають цей танець найулюбленішим.
Мелодії та фільми:
Найвідомішою у всьому світі мелодією румби вважається «Guantanamera» Хосеїто Фернандеса, що швидко стала класикою румби.
Найпопулярніші фільми: «Rumba», «Брудні танці», «Strictly Ballroom», «Dance with me» «Let it be me».
«Латиноамериканська програма бальних танців», лекція з дисципліни «ТіМ викладання бального танцю», Осадців Т.П.
Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Сайту "Танець кохання".
Тема: Європейська програма. Вправи на середині залу, по колу. Перегляд відеоматеріалів.
Матеріал:
Вправи на середині залу, по колу.
Виконання вправ на середині залу, по колу вивчених раніше. Вивчення нових вправ та комбінацій з них.
Перегляд відеоматеріалів.
Види виконання танців європейської програми; вивчення рухів - розбір відео з Бейсіком; як презентувати свої досягнення, підносити рівень іміджу країни.
Спортивні танці. Чемпіонат Європи серед професіоналів у Львові
Стандарт, секвей. Чемпіонат України 2018
2017 Чемпіонат світу зі Стандарту
Спортивні бальні танці. Ранок на Суспільному мовнику
11-річні танцюристи з Києва посіли перше місце на фестивалі бальних танців у Великій Британії
Група 4
Тема: "Повільний вальс": відкритий телемарк, фолевей віск.
Матеріал:
Розбір рухів по рахунку, по ритму, на компоненти, по положенню тіла (стійка в парі). Вивчення партії Партнера та Партнерки окремо всіма гуртківцями групи. Виконання рухів окремо під рахунок та під музику. Перегляд виконання рухів в парі. Пробне виконання рухів в парі під рахунок.
Відкритий телемарк.
Фолевей віск.
Заняття від 11.03.2021 р.
Група 2
Тема: Музично-ритмічні вправи. Відпрацювання основних вправ та позицій: віяло, ронд шасе, латинський хрест.
Матеріал:
Відпрацювання елементів під рахунок, в музику (через такт, в повний ритм).
Віяло.
Різниця та схожість комбінації руху в "Румбі" та "Ча-ча":
Ронд шасе.
Латинський хрест.
[англ. The Latin Cross] Термін спортивних бальних танців. Позначає позицію ніг виконавця в латиноамериканських танцях. Являє собою такий стан, при якому стопа робочої ноги полувиворотно закрещівается ззаду, приблизно на відстані 15 см. Від каблука опорної ноги. Обидві ноги прісогнути, коліна як би вкладені одна в одну.
Інші назви: Латинський Крос, Латинське схрещування.
Тема: Музично-ритмічні вправи, повторення та виконання основних позицій та вправ: свінг.
Матеріал:
Свінг.
[Англ. Swing - гойдання, балансування]
Багато танцюристів часто задаються питанням: "Що таке Cвінг?". У цій невеликій замітці я спробую висловити своє бачення з поданням простих прикладів.
Свінг (Swing) в дослівному перекладі з англійської мови означає мах, розмах, замах, помах. Всі ці слова мають один корінь - "мах". У нашому випадку, тобто стосовно бальних танців, ми будемо говорити про замаху і маху або маховому русі (дії).
Як здійснювати замах і мах всім нам відомо з дитинства. Всі ми брали в руки іграшку або будь-який інший предмет замахувались і кидали (здійснювали (мах) овое дію). Дорослішаючи, ми могли вже робити замах сильніше і соответсвенно предмет ми кидали далі.
Свінг - це рух частини тіла (всього тіла) пари навколо закріпленої осі обертання (коливання) на тілі або поза ним з прискоренням. Свінг складається з двох частин 1. замах, і 2. безпосередньо мах (махове дію). Замах створюється за рахунок відведення тієї чи іншої частини тіла в сторону / назад / вперед / наверх / вниз. Мах це зворотна дія замаху, що відбувається з прискоренням, і виникає або за рахунок сили тяжіння, або за рахунок сили м'язів частини (частин) нашого тіла, спрямованих на преодолленіе сили тяжіння.
Говорячи простіше, для того, щоб зробити мах, необхідно зробити попереднє дію - замах. Сукупність цих дій і є свінг.
Ми можемо говорити, що виробляємо свінг, якщо є прискорення руху частини тіла. Приклад: мах рукою. На початку, піднімаючи руку, ми робимо замах, потім слід мах (двіжеіе з прискоренням) і т.д.
Коли ми говоримо про свінг в Європейських танцях, ми повинні думати про маховому дії в двох основних частинах тіла: 1. верхня частина корпусу (плечі, руки), 2. нижня частина тіла (стегна, ноги). Свінг починається у верхній частині тіла і підхоплюється нижньої.
На сьогоднішній день в бальних танцях ми розрізняємо 4 виду свінгу: 1. Маятниковий (Pendulum) 2. Метрономного (Metronome) 3. Обертальний або Сторонами (Rotation or Side swing) 4. Поперечний або бічній (Lateral).
Група 4
Тема: Музично-ритмічні вправи, вивчення та виконання вправ та позицій: каблучний поворот вліво. "Повільний вальс": повторення пройденого.
Матеріал:
Каблучний поворот вліво.
Каблучний поворот – це статичний поворот вправо або вліво, який виконується над каблуком ноги, котра виконала перший крок назад. Цей поворот виконується на другому кроці. Стопа, котра виконує другий крок, закривається до стопи першого кроку без ваги і вагу на неї буде перенесено після завершення повороту. Подальша робота стопи – «каблук-подушка». Одночасно повинен відбуватися поступовий підйом (нога-стопа-тіло). Часто помилково виконується ранній підйом відразу в тілі. При цьому розривається м’язовий зв’язок верхньої та нижньої частин тіла і робота стопи стає «каблук-носок». Це призводить до неможливості подальшого прогресивного руху вперед під час виконання наступних кроків фігури.
"Повільний вальс".
Повтор пройденого матеріалу: терміни (гра "Я згадав - ти показав"), комбінації з рухів (гра "Створи сам"), композиція танцю (під рахунок, під музичний супровід).
Заняття від 09.03.2021 р.
Група 2
Тема: Повторення правил поведінки під час проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах. Участь у масовому заході гуртка. Основи класичної хореографії - вправи для рук. Положення рук: соло, у парі.
Матеріал:
Повторення правил та аналіз гуртківцями своєї поведінки під час проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Вивчення досвіду участі випускників гуртка у всеукраїнських та міжнародних заходах з бально-спортивного танцю, представлення колективу та України на чемпіонаті Європи з бально-спортивного танцю.
Основи класичної хореографії - вправи для рук.
Виконання адажіо для рук - класичні, адаптовані до бально-спортивного танцю.
Положення рук: соло, у парі.
Вивчення положення рук соло (для партнера, партнерки), в парі (латиноамериканська, європейська програма).
Використання архіву колективу.
Тема: Повторення правил поведінки під час проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах. Участь у масовому заході гуртка. Основи класичної хореографії - тренаж.
Матеріал:
Повторення правил та аналіз гуртківцями своєї поведінки під час проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Вивчення досвіду участі випускників гуртка у всеукраїнських та міжнародних заходах з бально-спортивного танцю, представлення колективу та України на чемпіонаті Європи з бально-спортивного танцю.
Тренаж з класичної хореографії.
Повторення за закріплення вивчених елементів з класичної хореографії.
Використання архіву колективу.
Заняття від 04.03.2021 р.
Група 2
Тема: Вправляння в майстерності створення зачіски, підборі костюму. Виготовлення оздоблення, аксесуарів, прикрас.
Матеріал:
Правила танцювального костюму в латиноамериканській та європейській програмах для партнера/партнерки згідно вікових особливостей (розбір правил відповідних віку гуртківців групи).
Аналіз отриманих в І половині навчального року знань та їх практичного втілення в майстерності створення зачіски, підборі костюму. Обмін досвідом між гуртківцями.
Косметичні новинки (зачіска).
Тема: "Румба". Виконання вправ на акторську майстерність в межах обраного музичного матеріалу.
Матеріал:
Приклади вправ (адаптуються до групи та теми заняття):
Група 4
Тема: Повторення правил поведінки під час проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах. Участь у масових заходах Центра, гуртка.
Матеріал:
Повторення правил та аналіз гуртківцями своєї поведінки під час проведення екскурсій, участі у концертах, мистецьких та спортивних заходах.
Вивчення досвіду участі випускників гуртка у всеукраїнських та міжнародних заходах з бально-спортивного танцю, представлення колективу та України на чемпіонаті Європи з бально-спортивного танцю.
Використання архіву колективу.
Заняття від 02.03.2021 р.
Група 2
Тема: Робота в ансамблі - європейська програма.
Матеріал:
Поняття синхрону/асинхрону у виконанні комбінацій формейшн, постановочних номерів.
Перегляд та аналіз виступів ансамблів (формейшенів) в європейській програмі, особлива увага на зміну положення корпусу в залежності від зміни фігур та ритму музики:
Тема: "Румба". Робота в ансамблі.
Матеріал:
Використання зошитів танцюристів, списку фігур Basic.
Група 4
Тема: Вправляння в майстерності накладання гриму, створення зачіски, підборі костюму.
Матеріал:
Аналіз отриманих в І половині навчального року знань та їх практичного втілення в майстерності накладання гриму, створення зачіски, підборі костюму. Обмін досвідом гуртківці-батьки.
Косметичні новинки (зачіска, грим). Що робити з костюмами/взуттям з яких ми виросли.
Представлення гуртківцями нових танцювальних образів (партнер, партнерка).
Статті:
https://osvita.ua/vnz/reports/culture/11012/
Матеріали підготовлені гуртківцями.
Заняття від 25.02.2021 р.
Група 2
Тема: "Танго" побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Матеріал:
Використання зошитів танцюристів, списку фігур Basic, музики запропонованої гуртківцями.
Тема: "Румба". Побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Матеріал:
Використання зошитів танцюристів, списку фігур Basic, музики запропонованої гуртківцями.
Група 4
Тема: "Швидкий фокстрот": повтор пройденого; рух "румба-крос".
Матеріал:
Повторення вивчених елементів танцю "Швидкий фокстрот" (окремо) під рахунок у формі гри "Я згадав - ти повторив".
Повторення вивчених елементів танцю "Швидкий фокстрот" під музичний супровід (в парі).
Рух "румба-крос":
Приклад виконання руху "румба-крос" в комбінації:
Заняття від 23.02.2021 р.
Група 2
Тема: "Танго" побудова танцювальних варіацій з використанням вивчених елементів.
Матеріал:
Використання зошитів танцюристів, списку фігур Basic.
Тема: "Румба" - виконання вивчених елементів та зв`язок.
Матеріал:
Повторення вивчених елементів танцю "Румба" під рахунок та в музичний супровід (окремо та в парі). Виконання зв`язок з вивчених елементів (під рахунок, в музичний супровід).
Закріпленя вивченого матеріалу за допомогою гри "Станцюй за мене".
Повторення вивчених елементів танцю "Румба" під музичний супровід (в парі).
Група 4
Тема: "Танго": рух "натуральний променадний оберт"; поєднання фігур.
Матеріал:
Натуральний променадний оберт:
Приклад виконання руху "натуральний променадний оберт" в комбінації:
Поєднання вивчених фігур у комбінації (разом з керівником). З`єднання комбінацій з композицією танцю (самостійно гуртківцями) та презентація своїх постановок на занятті.